בדיקת MRI ראש: אז כמה זמן היא אורכת?

בדיקת MRA

הראש הוא איבר רגיש במיוחד. הוא מכיל את המוח, ולכן חשוב לקחת איזור זה ברצינות רבה. בכל מקרה של חשש לפגיעת ראש מכל סוג שהוא, נדרש אבחון מדויק מאוד של המצב. לרוב אבחון זה ייעשה באמצעות בדיקת MRI ראש. בדיקה זו היא הטובה ביותר על מנת לספק את המידע החיוני והמדוייק ביותר שנדרש. אז באילו מקרים יהיה צורך לעבור בדיקה זו, וכמה זמן היא אורכת?

באילו מקרים נדרשת בדיקת MRI ראש?

הרופא ימליץ לבצע בדיקה מסוג זה, בכמה מקרים. בדיקת MRI ראש מתבצעת כאשר ישנם גידולי מוח או חשד לגידול על פי תסמינים שונים; מחלות מטבוליות העלולות להשפיעות על רקמת המוח; וכמו כן במצבים של פגמים התפתחותיים ומומים אצל תינוקות וילדים. גם במידה וישנו חשש לפגיעת ראש לאחר תאונה או פציעה, בדיקה זו היא הדרך המדוייקת ביותר לאבחן את גודל הנזק שנגרם. בכל הנוגע לאבחון באיזור הראש והמוח, בדיקת MRI ראש היא היעילה והמדוייקת ביותר.

כיצד מתבצעת הבדיקה?

מכשיר MRI הוא מעין צינור שלתוכו נכנסים הנבדקים, כאשר הם שוכבים על מיטה צרה. טכנאי ה-MRI משתמש לרוב באביזרים שונים המסייעים לנבדקים לשכב ללא תזוזה למשך הזמן הדרוש לבדיקה. זאת בכדי שהתוצאות יהיו מדויקות לחלוטין. ראש הנבדק ממוקם בתוך הצינור, והטכנאי שמפעיל את המכשיר משתמש במגוון רצפים על מנת להפיק תמונה מדוייקת וכוללת של המוח. כאשר המטופל שוכב בתוך המכשיר, הטכנאי לרוב יבקש ממנו לא לזוז, ויבצע סריקה של איזורים שונים בראש ובמוח. לאורך כל הבדיקה, טכנאי ה-MRI נמצא בחדר ומוודא שהכל כשורה. ישנם מקרים בהם טופלים עלולים לסבול מתסמינים של קלסטרופוביה במהלך בדיקות ה-MRI. הטכנאי בחדר והאחות האחראית יוודאו שהבדיקה תתבצע באופן כזה, שלמטופל יהיה כמה שיותר נוח. במקרים חריגים, ניתן גם לקבל חומר מטשטש או מרגיע על מנת להוריד מהלחץ.

מה ניתן לגלות באמצעות בדיקה זו?

הבדיקה יכולה לסייע לרופא לאבחן מצבים אקוטיים שונים, לצד מצבים כרוניים. באמצעות בדיקת MRI ראש, ניתן לאבחן מצבים ומחלות כמו טרשת נפוצה, פגיעות בעמוד השדרה, מפרצת, שבץ, כלי דם נפוחים במוח, דלקות, גידולים, דימום מוחי, בעיות בכלי הדם, ציסטות ועוד מצבים. ניתן לראות בתוצאות הבדיקה ממצאים המצביעים על מצבים רפואיים שונים אצל המטופל. בדיקת MRI ראש מאפשרת לגלות ממצאים ולאבחן בעיות ומחלות באופן מדוייק וברור. במצבים מסויימים, היא יכולה להיות ממש בדיקה מצילת חיים.

אז כמה זמן אורכת בדיקת MRI ראש?

בדיקת MRI ראש יכולה לארוך בין 30 ל- 60 דקות. בחלק מהמצבים, יכול להיות שיעלה הצורך בשהות ממושכת קצת יותר בתוך המכשיר. משך הבדיקה המדויק תלוי בכמה משתנים. הוא מושפע ממטרת הבדיקה, ובייחוד מהאזורים הספציפיים במוח שעבורם הבדיקה נדרשת. כאשר היא מבוצעת נכון, ניתן לקבל תמונת מצב עדכנית, מפורטת ומדויקת במיוחד. זכרו, שבדיקה מסוג זה צריכה להתבצע באופן נכון ומדוייק. תזוזות במהלך ה-MRI לא מאפשרות להגיע לרמת דיוק מרבית. מסיבה זו, הן עלולות להאריך את משך הבדיקה. במידה ואתם צריכים לעבור בדיקה מסוג זה, וודאו שאתם פועלים לפי הנחיות טכנאי ה-MRI ומשתדלים להמנע מכל תזוזה.

בדיקת MRI ראש: אז כמה זמן היא אורכת?
5 (100%) 1 vote
0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים