מתי כדאי לפנות לקבלת חוות דעת נוספת אצל הרופא?

Dr. Sigal Tal

 

 

ההשתכללות של עולם הרפואה והידע הרב שהצטבר בכל התחומים השונים שנכללים בו מאפשרים אבחון מדויק וטיפול יעיל בכמעט כל מצוקה בריאותית. מצד שני, גם רופאים, ואפילו אלה המנוסים ביותר, עלולים לטעות. על-מנת לצמצם את הסיכון לשגיאה שתפגע בכם באופן חמור ואולי אפילו בלתי הפיך ניתן לפנות לעוד איש מקצוע ולקבל ממנו חוות דעת נוספת. בעמוד זה תמצאו פירוט לגבי המקרים שבהם צעד זה כדאי במיוחד.

לפני שעוברים טיפול עם תופעות לוואי קשות

מצב אחד שבו כדאי לפנות לקבלת חוות דעת רפואית שניה הוא כשההמלצה שקיבלתם היא על טיפול שכולל תופעות לוואי רבות וקשות, שעלולות לפגוע בשגרת החיים.

חשוב להדגיש: ייתכן שאכן אין ברירה וכדי להבריא תצטרכו לעבור תקופה לא פשוטה – אבל כדאי להגיע אליה כשאתם סמוכים ובטוחים שבאמת אין ברירה.

לאחר אבחנה קשה מרופא פרטי

בבתי החולים, ובפרט במקרים המורכבים, נהוג לקיים התייעצות של מספר רופאים לשם האבחון וההמלצות על דרכי הטיפול. בדרך זו הסיכון לטעות או לפספוס של פרט משמעותי נמוך. לעומת זאת, כשרופא פרטי נדרש לקבוע מהו המצב שלכם ולייעץ לגבי טיפול, אין בקרה על המידע – אלא אם כן תבקשו דיעה רפואית נוספת.

מצבים רפואיים נדירים

אם המחלה או הפגיעה שממנה אתם סובלים לפי האבחון היא נדירה, ישנו סיכוי סביר שהרופא שמטפל בכם לא מכיר אותה היטב ולא צבר מספיק ניסיון לגבי הטיפול בה. פנייה למומחה עם ניסיון ספציפי באותה בעיה תעזור לכם להבין בדיוק מהו המצב שלכם ומהן האלטרנטיבות שעומדות בפניכם.

דרכי טיפול חדשניות

עולם הרפואה משתכלל כאמור ללא הרף, ובהחלט ייתכן מצב שבו למצוקה הבריאותית שלכם יש גם דרכי טיפול חדשות שהרופא שסיפק לכם את חוות הדעת עדיין לא נחשף אליהן. קבלת חוות רפואית שניה מצמצמת את הסיכון לפספוס אופציות שעשויות להיות הנכונות ביותר עבורכם.

אינטואיציה

אם אתם מרגישים, מכל סיבה שהיא, שהאבחון שלכם שגוי, עדיף לא להסס ולפנות מיד לקבל דיעה רפואית נוספת. העצה הזו תקפה גם למצבים שבהם אובחנתם כחולים במחלה כזו או אחרת אבל אתם מרגישים שלמעשה אתם בריאים, וגם למצבים שבהם לא אובחנה שום פגיעה או חריגה אבל לתחושתכם אתם סובלים מבעיה שמחייבת פתרון רפואי.

בחלק מהמקרים חוות דעת נוספת תתבסס על בדיקות מעמיקות יותר ומתקדמות יותר מאלה שכבר ביצעתם. כמו כן ייתכן מצב שבו בוצעה טעות במהלך פענוח תוצאות בדיקות כמו MRI או CT. גם לכך יש פתרון – חוות דעת שניה לגבי הממצאים עצמם, מנוירורדיולוגים בכירים ועתירי ניסיון, כך שהפענוח יהיה מושלם ובהתאם גם האבחון שמבוסס עליו.

אולי יעניין אותך:

מתי כדאי לפנות לקבלת חוות דעת נוספת אצל הרופא?
5 (100%) 1 vote
0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים